Mając projekt łazienki, zaoszczędzimy przy zakupach materiałów wykończeniowych
12 lipca 2017 |Stanowiska projektantów, które funkcjonują w profesjonalnych salonach łazienek, to jedne z najczęściej odwiedzanych przez klientów. Nic dziwnego, bo to właśnie projektanci obok sprzedawców, przychodzą z pomocą w doborze płytek, ceramiki i armatury. To również dzięki nim, przestrzeń łazienki może być estetycznie i praktycznie zagospodarowana. Profesjonalny projekt ogranicza także koszty oraz sprawia, że klienci zadowoleni są z efektów końcowych.
Obecnie łazienka to już nie tylko cztery ściany z wyposażeniem. Często jest ona wizytówką domu. Stanowi coś w rodzaju małego, domowego Spa, w którym spędzamy coraz więcej czasu. Żeby jednak tak było, warto skorzystać z usług projektanta, który nam tę łazienkę zaprojektuje. Dzięki temu, będzie nie tylko estetyczna, ale i funkcjonalna. – Są tacy klienci, którzy dobrze wiedzą jak ma wyglądać ich łazienka, wtedy rezygnują ze współpracy z naszą projektantką – mówi Grzegorz Chotkowski, przedstawiciel salonu łazienek Blu w Rzeszowie. – Ale jeśli klient nie jest przekonany, co mu się podoba najbardziej, wtedy taki projekt wykonywany przez nasze projektantki, jest bardzo pomocny.
Usługa projektowa, dostępna jest tylko w profesjonalnych salonach łazienek
Zanim projektantka wykona projekt łazienki, klient wstępnie wybiera materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia, które mają się w niej znaleźć. – W trakcie tworzenia projektu może się konsultować z projektantką, bo jego zdanie jest dla nas bardzo ważne – wyjaśnia przedstawiciel salonu, znajdującego się przy ulicy Przemysłowej w Rzeszowie. – Dzięki tej współpracy, często powstają bardzo ciekawe pomysły aranżacyjne, w których wykorzystuje się fragmenty pomieszczenia, które dotychczas nie były zagospodarowane np. wnęki, kominy, planuje się oświetlenie i często projektuje kształt sufitu podwieszanego. A w końcowej fazie projektu, dobierane są pasujące do całości elementy wyposażenia oraz dekoracje np. fototapety.
W salonie zobaczyć można również gotowe projekty łazienek, przygotowane w formacie 3D. Są to wizualizacje poglądowe, które mogą stanowić dla klienta inspirację. – Posiadamy również opcję wizualizacji płytek, które wykorzystujemy zwłaszcza wtedy, gdy klient nie do końca jest przekonany, co do wyboru konkretnego modelu – dodaje Grzegorz Chotkowski. –Zawsze w trakcie rozmowy z klientami, staram się również dowiedzieć od nich jak najwięcej – jakie są ich potrzeby czy gusta – by pomóc im wybrać to, co będzie dla nich najlepsze. Jako przedstawiciel salonu, śledzę też panujące trendy i zawsze staram się klientowi przekazać swoją wiedzę na ten temat, jeśli go to interesuje.
Jakie informacje niezbędne są do wykonania projektu?
Projekt wykonywany jest po uzyskaniu dokładnych informacji, dotyczących pomieszczenia. –Potrzebujemy pełne wymiary projektowanego wnętrza oraz wszelkie informacje, mówiące o tym, czy w łazience są okna, skosy lub komin, oraz gdzie są przyłącza instalacji – tłumaczy Grzegorz Chotkowski. – Czasem zdarza się, że jeszcze przed rozpoczęciem projektu, jedziemy do klienta, by dokładnie wymierzyć wnętrze. W momencie, gdy zaakceptuje projekt, wtedy przechodzimy do wybierania już konkretnych produktów i rozwiązań, które będą pasowały do przygotowanych założeń. W związku z tym, że asortyment sklepu jest bardzo bogaty, możemy pozwolić sobie na przeróżne możliwości i urozmaicenia. Gotowy projekt oraz rysunek techniczny oprócz klienta dostaje również osoba, która będzie wykańczała pomieszczenie, żeby ta łazienka wyglądała dokładnie tak, jak życzył sobie tego zleceniodawca projektu.
Czy usługa projektowa jest odpłatna?
– Jeśli klient zdecyduje się na usługę projektową, wpłaca zaliczkę w wysokości pięciuset złotych – wyjaśnia przedstawiciel salonu, znajdującego się przy ulicy Przemysłowej w Rzeszowie. – Ale jeśli wyda na asortyment w naszym sklepie cztery tysiące, nie tylko otrzymuje od nas projekt, ale koszt tych zakupów obniżany jest o te pięćset złotych, które wpłacił na poczet projektu. Ponadto, projektantki mogą dokładnie wyliczyć, ile materiału będzie musiał kupić, aby zrealizować projekt. Dzięki temu może dokładnie zaplanować swój budżet przeznaczony na remont. Może też liczyć na dodatkowy rabat, którego wysokość uzależniona jest od wartości zamówienia.
Klient ma też kilka możliwości uregulowania należności za zakupiony towar. – Może zapłacić u nas zaraz po zakupie, przy odbiorze lub przelewem na konto – wylicza Grzegorz Chotkowski. – Staramy się być elastyczni, by on sam przy tym całym remoncie, miał jak najmniej do zrobienia. Możemy również zaproponować transport towaru zakupionego u nas.
Dodatkowe usługi w pakiecie z projektem
– Codziennie zdarzają nam się sytuacje, kiedy przychodzi do nas klient i rozpoczyna rozmowę od tego, że u nas jest drogo i, że w innym sklepie widział te same produkty dużo taniej – mówi przedstawiciel salonu, znajdującego się przy ulicy Przemysłowej w Rzeszowie. – Ja proponuję mu wtedy rabat na zakup materiałów, ale jednocześnie informuję go, że w rzeczywistości nie rozmawiamy o takim samym produkcie. Bo materiały wykończeniowe, które możemy znaleźć w ofercie marketów budowlanych są dużo gorszej jakości, stąd też niższa cena. To samo tyczy się elementów armatury. Ponadto, my w ofercie mamy bardzo wielu dobrych producentów, których produkty mają gwarancję na 5 lat, a nie na dwa, jak te oferowane w marketach. Każdy z nich posiada również swój serwis. Więc, gdy pojawia się problem, przyjeżdża przedstawiciel serwisu i naprawia usterkę lub wymienia produkt na nowy. Taki asortyment polecamy z pełnym przekonaniem, że sprzedajemy dobry produkt. Mamy również kilka firm wykonawczych, które możemy polecić klientowi.
– Często przychodzą też klienci ze zdjęciem płytek, które im się bardzo podobają z pytaniem, czy dostaną takie same u nas. Jeśli ich nie mamy, mimo wszystko nie odpuszczamy – wyjaśnia Grzegorz Chotkowski. – Wówczas staramy się od klienta uzyskać jak najwięcej informacji na ich temat. Jaki to producent, jaki wymiar, kolor, nazwa itp. Dzięki tym informacjom jesteśmy w stanie znaleźć i zamówić specjalnie dla niego tego typu produkt. Jeśli nie możemy znaleźć identycznego, sprawdzamy, czy mamy w asortymencie coś podobnego, jak najbardziej wyglądem zbliżonego do tego, co podoba się klientowi. Często przygotowujemy oferty i przesyłamy je na adres mailowy. Przy takiej wycenie klient otrzymuje też informację, jak długo będzie musiał czekać na zamówiony towar. Jeśli trzeba długo czekać, możemy zaproponować coś innego.