Modnie i Zdrowo

Rozmawiaj ze swoim Mercedesem jak z człowiekiem Asystent głosowy MBUX z funkcją wiedzy ogólnej opartą na sztucznej inteligencji (AI)

13 stycznia 2025 | Źródło: Mercedes-Benz Polska

Foto: Serwis prasowy Mercedes-Benz Polska

·         Asystent głosowy MBUX wzbogacony o sztuczną inteligencję zapewnia dokładne i aktualne odpowiedzi na szeroki zakres pytań

·         Najnowsza technologia ChatGPT dostarcza odpowiedzi za pośrednictwem usługi Microsoft Azure OpenAI i danych z wyszukiwarki Microsoft Bing

·         Harmonijna interakcja w połączeniu z historią dialogów pozwala zadawać pytania uzupełniające i umożliwia kontynuację komunikacji

·         Bezpłatna aktualizacja dla ponad 3 milionów samochodów dostępna już teraz

Stuttgart. Mercedes-Benz ponownie wykorzystuje moc sztucznej inteligencji (AI) – tam razem do poszerzenia możliwości swojego Asystenta głosowego MBUX o nową funkcję. Korzystając z AI, może on teraz udzielać aktualnych odpowiedzi na pytania z wiedzy ogólnej. W tym celu inicjuje wyszukiwanie w wyszukiwarce Microsoft Bing, a następnie tworzy odpowiedzi w naturalnym języku za pomocą technologii ChatGPT, poprzez usługę Microsoft Azure OpenAI. W ubiegłym roku Mercedes-Benz jako pierwszy producent samochodów wprowadził ChatGPT jako program beta w USA, a teraz po raz pierwszy oferuje tę funkcjonalność w swoich seryjnych autach.

Dzięki nowej funkcji użytkownicy mogą zadawać Asystentowi głosowemu MBUX wszelkiego rodzaju pytania z wiedzy ogólnej – od popkultury po geografię, nauki ścisłe, zdrowie i historię – i uzyskać szczegółowe informacje w ramach swobodnej rozmowy ze swoim samochodem. Co istotne, inteligentny system jest „świadomy kontekstu”. Oznacza to, że może odpowiadać na dodatkowe zapytania o kolejne informacje, nawet jeśli użytkownik posługuje się niejasnym słownictwem. Przykład: „Ile nagród Grammy zdobyła Alicia Keys?”. Po otrzymaniu odpowiedzi (16) można dodać: „A kiedy była pierwsza?”, a system odpowie poprawnie (Najlepszy nowy artysta, 2002 rok), ponieważ rozumie już kontekst. Ponadto klienci nadal mogą korzystać z Asystenta głosowego MBUX do uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące wielu codziennych kwestii, takich jak prognoza pogody, kursy akcji, doniesienia medialne czy wyniki zawodów sportowych.

„Wzbogacając naszego Asystenta głosowego MBUX o funkcję wiedzy ogólnej opartą na sztucznej inteligencji, ułatwiamy klientom łączenie się z samochodem w angażujący i satysfakcjonujący sposób. Nasze wyjątkowe oprogramowanie AI płynnie współpracuje z ChatGPT i wyszukiwarką Bing, aby dostarczać informacje w sposób tak precyzyjny jak nigdy dotąd. To kolejny dowód kompetencji na naszej drodze do hiperpersonalizowanego doświadczenia użytkownika w samochodzie” – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii, rozwoju i zakupów.

Użytkownicy mogą korzystać z harmonijnego doświadczenia, ponieważ nowa funkcja jest bezpośrednio zintegrowana z Asystentem głosowym MBUX. Podobnie jak wcześniej można go aktywować hasłem „Hej Mercedes” – co nie tylko ułatwia użytkowanie, ale i zapewnia bezpieczne wrażenia z jazdy, ponieważ rozmowa odbywa się całkowicie bez użycia rąk. Alternatywnie do aktywacji asystenta służy przycisk mowy na kierownicy. Aby zmaksymalizować funkcjonalność, system przechowuje historię rozmów z ostatniej godziny, co pozwala użytkownikowi zadawać pytania uzupełniające.

Nowa funkcja już teraz jest dostępna jako bezpłatna aktualizacja dla ponad 3 milionów samochodów z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX. Początkowo będzie oferowana w trzech językach: niemieckim, brytyjskim angielskim i amerykańskim angielskim. Użytkownicy z innych rynków mogą wypróbować nową funkcję po zmianie języka swojego systemu.

Zaawansowana sztuczna inteligencja zapewnia kompleksową prywatność danych

Dzięki nowej funkcji Mercedes-Benz wykorzystuje moc wiodących generatywnych modeli sztucznej inteligencji usługi Azure OpenAI, wspieranych przez korporacyjne funkcje zapewniające bezpieczeństwo, prywatność i niezawodność platformy chmurowej Azure. Mercedes-Benz zachowuje pełną kontrolę nad procesami IT przebiegającymi w tle. Wszystkie zebrane dane poleceń głosowych trafiają do inteligentnej chmury Mercedes-Benz, gdzie są anonimizowane i analizowane.

Aby zmniejszyć ryzyko dostępu klientów do toksycznych, szkodliwych, nielegalnych i kontrowersyjnych treści, Mercedes-Benz wdrożył narzędzie do analizy ryzyka, służące ocenie reakcji systemu i określeniu najlepszych praktyk w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia szkodliwych reakcji.

Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online
Foto. Mercedes-Benz Polska
link: https://www.czach.mercedes-benz.pl/
Źródło: Mercedes-Benz Polska


Czytaj także: