Modnie i Zdrowo

Teraz także dla przedostatniej mili. Nowy furgon Mercedes-Benz eVito z większą baterią i większym zasięgiem

21 grudnia 2021 | Materiał Partnera



Zasięg (średni) 258-265 kilometrów (WLTP)[1] [2] i funkcja szybkiego ładowania w standardzie.
• Pojemność akumulatora wyższa o 70 procent w porównaniu z poprzednim wariantem modelu.
• Dostępny w dwóch długościach i pojemności ładunkowej do 6,6 m³.
• Wydajna i komfortowa jazda dzięki automatycznej rekuperacji DAUTO.
• W sprzedaży w Polsce od 8 grudnia

[1] Zakres został określony na podstawie dyrektywy 2017/1151/UE.
[2] Rzeczywisty zasięg zależy również od indywidualnego stylu jazdy, warunków drogowych, natężenia ruchu, temperatury zewnętrznej, a także od tego, czy system klimatyzacji/ogrzewania jest używany, i dlatego może się różnić.

Mercedes-Benz eVito podąża śladem eVito Tourera i od 8 grudnia jako furgon również jest dostępny w sprzedaży w Polsce z kompleksowo zaktualizowanym elektrycznym układem napędowym i nową baterią o pojemności użytkowej 60 kWh. Tak wyposażony lokalnie bezemisyjny van zastępuje model z powodzeniem wprowadzony na rynek w 2018 r., a dzięki znacznie większemu zasięgowi (średniemu) 258-265 kilometrów (WLTP)1 2 dociera do szerszego grona użytkowników pojazdów na potrzeby komercyjnego transportu towarowego.

– Cieszę się, że dzięki nowemu furgonowi Mercedes-Benz eVito otwieramy komercyjną elektromobilność na jeszcze więcej zastosowań, a dzięki większemu zasięgowi oferujemy rozwiązanie również dla obszarów podmiejskich i wiejskich – mówi Klaus Rehkugler, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes Benz Vans, anonsując sprzedaż nowego eVito. – Patrząc na specyfikację wyposażenia, atrakcyjne stawki leasingowe i dostępne dotacje publiczne, eVito dorównuje pod względem całkowitego kosztu użytkowania (TCO) Vito z napędem konwencjonalnym. Jest to ważny aspekt, szczególnie dla firm zajmujących się handlem i usługami lub menedżerów flot, który po raz kolejny dowodzi, że elektromobilność już teraz absolutnie się sprawdza w codziennym użytkowaniu.

– Nasz eVito furgon z większym zasięgiem i zmodernizowanym układem napędowym otwiera szerszą drogę do elektromobilności w firmach – mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Model ten będzie mógł znaleźć zastosowanie już nie tylko w miastach, ale także na obszarach podmiejskich i wiejskich. Jego zasięg w połączeniu z uruchomionymi niedawno dopłatami państwowymi dla firm, które uwzględniają także leasing, oznacza, że pod względem całkowitego kosztu użytkowania (TCO) eVito staje się korzystną alternatywą dla Vito z napędem spalinowym. Ma to duże znaczenie szczególnie dla firm handlowych i usługowych, a także dla menedżerów flot, i dowodzi, że elektromobilność już teraz może się doskonale sprawdzić w codziennym użytkowaniu.

Szybsze ładowanie – większy zasięg

Nowy Mercedes-Benz eVito pod wieloma względami różni się od swojego poprzednika, zachowując przy tym sprawdzone już cechy elektrycznego furgonu.

Pod maską znajduje się elektryczny układ napędowy, który napędza przednie koła z mocą szczytową 85 kW. Furgon Mercedes-Benz eVito obecnie posiada chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC o mocy ładowania max. 11 kW. Oznacza to, że jest przygotowany do ładowania prądem przemiennym (AC) np. w obiektach komercyjnych lub na publicznych stacjach ładowania. Nowy model ładowany jest przez gniazdo ładowania CCS w lewej części przedniego zderzaka. Umożliwia to również szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki standardowej mocy ładowania maksymalnie 50 kW[1] lub opcjonalnie maksymalnie 80 kW3, eVito można naładować od 10 do 80% na stacji szybkiego ładowania DC w około 50 lub 35 minut. Bateria o pojemności użytkowej 60 kWh umożliwia zasięg (średni) 258–265 kilometrów (WLTP) 1 2.

Inteligentna technologia w nowym modelu furgonu eVito pozwala także ładować akumulator w trakcie jazdy dzięki kilku poziomom odzyskiwania energii. Kierowca może w razie potrzeby zmienić siłę rekuperacji za pomocą manetek zmiany biegów przy kierownicy. Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy oferuje poziom DAUTO. Zgodnie z zasadą „jedź przewidująco i oszczędzaj energię”, informacje z systemów wspomagających bezpieczeństwo w pełni współpracują ze sobą, a siła rekuperacji jest dostosowywana w zależności od sytuacji i w czasie rzeczywistym. Trzy programy jazdy pomagają z kolei wybrać między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem – kierowca może je zmieniać podczas jazdy, naciskając odpowiedni przycisk.

Dzięki umieszczeniu akumulatora w podłodze pojazdu wnętrze jest w pełni dostępne i oferuje do 6,6 m³ pojemności ładunkowej – ważny warunek wstępny dla wielu branż, zwłaszcza w transporcie towarowym. Lokalnie bezemisyjny nowy furgon eVito można zamówić w dwóch wersjach łącznej długości: 5140 mm oraz 5370 mm.
Równie praktyczny jak w przypadku konwencjonalnego napędu z często porównywalnym całkowitym kosztem posiadania i licznymi opcjami zastosowania w transporcie

Nowy furgon eVito, podobnie jak eVito Tourer, już w wersji fabrycznej wyposażony jest w wiele atrakcyjnych elementów, takich jak 17-calowe koła, podgrzewany fotel kierowcy, wielofunkcyjna kierownica z komputerem podróżnym i możliwość ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW. W standardzie dostępne są również liczne systemy bezpieczeństwa i wspomagania, takie jak Aktywny asystent układu hamulcowego, system ostrzegający o zmęczeniu ATTENTION ASSIST i Asystent świateł drogowych (Headlight Assist).

Dostępny w sprzedaży w Polsce
Nowego eVito można już zamawiać w salonach Mercedes-Benz w Polsce. Jego ceny zaczynają się od 200 500 zł netto (246 615 zł brutto) dla wersji długiej. Jest to więc zaledwie 4 600 zł (5 658 zł brutto) więcej od poprzedniej wersji tego modelu, mimo znacznego wzrostu zasięgu i rozszerzonych możliwościach ładowania, w tym dostępnym od teraz ładowaniem prądem stałym DC.

Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online 

Foto: Mercedes Benz Polska

[1] Maksymalna wydajność ładowania na stacji ładowania DC z zasilaniem 400 V, prąd 300 A; maksymalna moc ładowania zależy od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i akumulatora oraz stan naładowania akumulatora w momencie rozpoczęcia ładowania.
[2] Zużycie energii elektrycznej określono na podstawie dyrektywy 2017/1151/UE.