Nowa Kia Ceed w wersji hatchback i kombi
2 kwietnia 2018 |Trzecia generacja popularnego Ceeda zadebiutowała w Genewie w dwóch wersjach nadwoziowych – hatchback i kombi. Została zaprojektowana w Europie i będzie produkowana w Europie. Model ten ma za zadanie jeszcze bardziej wzmocnić pozycję marki Kia na Starym Kontynencie w segmencie samochodów kompaktowych, dzięki innowacyjnym systemom, jednocześnie atrakcyjnej i sportowej stylizacji oraz znakomitym właściwościom jezdnym. Od początku produkcji pierwszej generacji Kia cee’d, która w nowym zakładzie na Słowacji rozpoczęła się w grudniu 2006 r., bramy fabryki opuściło ponad 1,28 miliona egzemplarzy.
Model trzeciej generacji otrzymał zmodyfikowaną pisownię nazwy – dotychczasową cee’d zastępuje Ceed, która pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”. Od 2012 r., w którym rozpoczęto wytwarzanie modelu drugiej generacji, z taśm fabryki zjechało ponad 640.000 samochodów. Za sprawą Ceeda trzeciej generacji udział marki Kia w sprzedaży w Europie będzie jeszcze większy niż dotychczas, a udział Ceeda w sprzedaży Kii powinien wzrosnąć powyżej 15%. Tyle wyniósł w 2017 roku. Nowy Ceed jest niższy i szerszy niż model poprzedniej generacji. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy jest teraz szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają proste, poziome, precyzyjne linie. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w wersjach GT i GT-Line modelu poprzedniej generacji. Nowe tylne światła wykonane w technice LED sprawiają, że Ceed również z tyłu jest bardzo dobrze widoczny i łatwo rozpoznawalny. W wersji kombi nowy Ceed dysponuje teraz bagażnikiem o pojemności aż 600 litrów, czyli więcej niż w wielu kombi klasy średniej. Pięciodrzwiowy hatchback, który zajmuje niemal identyczną powierzchnię jak jego poprzednik, oferuje teraz przestronniejszy bagażnik, którego pojemność wynosi 395 l. W obydwu wersjach nadwoziowych nowy Ceed jest jednym z najbardziej funkcjonalnych i praktycznych kompaktowych samochodów.
Nowe – Ceed i Ceed kombi będą oferowane z szeroką gamą silników do wyboru. Oferta benzynowych jednostek napędowych obejmuje trzy silniki – najnowszą odmianę popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM, nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi o mocy 140 KM i 100-konną, 1,4-litrową jednostkę napędową MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Nowy Ceed w obydwu wersjach nadwoziowych będzie także dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym o symbolu „U3”, który przez inżynierów firmy Kia został tak zaprojektowany, aby bez problemu mógł spełnić rygorystyczne wymagania określone przez najnowszą normę emisji spalin – Euro 6d TEMP. Nową 1,6-litrową jednostkę napędową CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Ta jednostka napędowa będzie dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM), które generują identyczny maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm.
Modele z nowej rodziny Ceeda będą dostępne z systemem wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select), który pozwala dostosować sposób działania wybranych podzespołów do stylu jazdy kierowcy. Każdy silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, a nowy 1,4-litrowy T-GDi i 1,6-litrowy turbodiesel CRDi będą oferowane także z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią produkcji Kia.
Oprócz siedmiu poduszek powietrznych, które należą do wyposażenia seryjnego nowego Ceeda, nad bezpieczeństwem podróżnych dodatkowo mogą czuwać zaawansowane aktywne systemy wspomagające kierowcę, ograniczające ryzyko kolizji. Seryjne wyposażenie nowego Ceeda obejmuje, między innymi, asystenta świateł drogowych (High Beam Assist), system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning), system utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i system monitorowania obszaru przed autem (Forward Collision Warning) z funkcją automatycznego hamowania (Forward Collision-Avoidance Assist).