Espace gama 2017
26 września 2017 |Zainaugurowana w 2015 roku, piąta z kolei generacja Espace zmienia się wraz z wprowadzaną do sprzedaży nową gamą 2017, która bardziej wyraziście eksponuje kluczowe cechy tego samochodu:
- design i elegancja, podkreślone przez nowy kolor nadwozia i nową ofertę obręczy kół
- zwiększające komfort elementy wyposażenia
- gama silników wzbogacona o nową jednostkę benzynową Energy TCe 225 współpracującą
z automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów EDC.
Nowy silnik, opracowany wspólnie z Renault Sport, rozwija moc 224 KM (165 kW) i osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm.
- Dzięki dynamiczniejszym startom i przyspieszeniom na wyższych biegach, zapewnia większą przyjemność prowadzenia w porównaniu do poprzedniego silnika Energy TCe 200.
- Zużycie paliwa i emisja CO2 pozostają na umiarkowanym poziomie i wynoszą odpowiednio
6,8 l/100 km i 152 g/km (NEDC). - Nowy silnik Energy TCe 225 EDC jest dostępny dla poziomów wyposażenia Zen, Serii Limitowanej Magnetic i Initiale Paris.
Espace gama 2017 reprezentuje najwyższy standard w zakresie dynamiki i przyjemności prowadzenia, dzięki takim mocnym atutom jak układ jezdny 4CONTROL sprzężony z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i personalizowalny system MULTI-SENSE.
Espace, będący symbolem innowacyjności, dobrego stylu i komfortu podróżowania, jest jednym ze sztandarowych modeli w gamie Renault. Od 2015 roku w nowym wcieleniu crossovera sprostał nowym wymaganiom klientów, nie tracąc nic ze swojej tożsamości. Dzięki systemowi 4CONTROL ma lepsze właściwości jezdne, a system MULTI-SENSE umożliwia personalizację doznań z jazdy. Espace z roku modelowego 2017 zyskał na dojrzałości i klasie dzięki nowej gamie obręczy kół, kolorom nadwozia i wystrojom wnętrza. Został też wzbogacony o nowe, bardziej komfortowe elementy wyposażenia, takie jak wentylowane fotele przednie czy ulepszona łączność ze światem dzięki kompatybilności Apple CarPlay i Android Auto systemu R-LINK2 (w zależności od kraju). Do wszystkich tych zalet należy dodać zwiększoną moc i elastyczność pracy, jaką zapewnia nowy silnik Energy TCe 225 EDC. Sandra Gomez, dyrektor programu pojazdów z segmentu D
Nowe elementy wystroju podkreślające styl auta
- W gamie 2017 Espace pojawił się nowy kolor nadwozia: Szary Titanium (dostępny dla Serii Limitowanej Magnetic).
- W ofercie są dostępne wszystkie dotychczasowe kolory nadwozia: 8 kolorów metalizowanych (Szary Kasjopea, Szary Platynowy, Beż Dune, Niebieski Celeste, Brąz Kasztanowy, Czarny Etoile, Biała Perła
i Fioletowy Amethyste dla poziomu wyposażenia Initiale Paris) oraz jeden kolor niemetalizowany (Biel Alpejska). - Charakter Espace podkreślają także dwa nowe wzory obręczy kół:
- 18-calowe, wzór Argonaute w miejsce dotychczasowych 18-calowych obręczy Lapiaz
- 19-calowe, wzór Quartz przyciemniane.
Nowe, zwiększające komfort podróżowania elementy wyposażenia
Przyjazny już od pierwszego kontaktu dzięki szeroko otwieranym drzwiom i powitalnej animacji na ekranie R-LINK 2, Espace oferuje jeszcze wyższy komfort, który zapewniają nowe elementy wyposażenia:
- przednie fotele z funkcją wentylacji (dla wersji INITIALE PARIS)
- kontrastowa skórzana tapicerka w kolorze jasnoszarym
- nowe, LED-owe oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych, schowku w desce rozdzielczej i schowku
w środkowym podłokietniku.
Zaawansowane technologie w zasięgu ręki wszystkich pasażerów – Wnętrze high-tech w stałej łączności ze światem
Będące synonimem wysokiej klasy i innowacyjności Renault Espace ma wnętrze wyposażone w liczne zaawansowane technologie, które służą poprawie ergonomii, dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa.
W ramach wdrażania platformy interaktywnej i usług mobilnych nowej generacji Renault EASY CONNECT, Espace gama 2017 oferuje pasażerom nowe funkcje łączności ze światem:
- Wyświetlanie kopii ekranu smartfona na ekranie R-LINK 2, które umożliwia korzystanie z aplikacji kompatybilnych z samochodem*: Telefon, Wiadomości, Nawigacja i Muzyka. Funkcja ta jest równocześnie kompatybilna z Apple CarPlay w przypadku iPhone’ów i z Google Android Auto
w przypadku smartfonów z systemem Android.
Nie zapominając o już oferowanych technologiach, takich jak:
- skrzynia biegów EDC z elektrycznie sterowaną zmianą przełożeń shift by wire, która zapewnia wyjątkową płynność pracy
- w 100% cyfrowy zespół zegarów i wskaźników na ekranie TFT, który można konfigurować oraz wyświetlacz Head-Up i pionowy, 8,7-calowy, pojemnościowy ekran R-LINK 2
- system nagłośnienia Bose® Surround System z 12 głośnikami i technologią Centerpoint® 2, zapewniający wysoką jakość dźwięku wszystkim pasażerom.
Elementy wyposażenia uzupełniające systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) już dostępne w Espace, które są obsługiwane za pośrednictwem R-LINK 2 i pełnią funkcje:
- bezpieczeństwa dzięki aktywnemu regulatorowi prędkości i aktywnemu systemowi wspomagania nagłego hamowania
- ostrzegania za pomocą systemów kontroli pasa ruchu, kontroli bezpiecznej odległości i monitorowania martwego pola oraz funkcji rozpoznawania znaków drogowych
- ułatwiania prowadzenia dzięki adaptacyjnym światłom drogowym, przednim, tylnym i bocznym czujnikom parkowania, a także dzięki systemowi wspomagania parkowania Easy Park Assist (parkowanie bez użycia rąk).
Dynamiczne i spersonalizowane prowadzenie samochodu
Espace zawdzięcza swoje wyjątkowe zachowanie na drodze i komfort prowadzenia połączeniu kilku awangardowych technologii. Dzięki nim każdy może prowadzić samochód zgodnie z własnymi upodobaniami.
- Układ jezdny 4CONTROL steruje kierunkiem skrętu tylnych kół: do 50 km/h* odbywa się on
w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, zmniejszając w ten sposób promień zawracania
i zwiększając zwrotność auta. Powyżej tej prędkości progowej tylne koła zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając precyzję toru jazdy i poczucie bezpieczeństwa. - Amortyzatory z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia odpowiadają za kontrolę pionowych ruchów nadwozia, dostosowując w sposób ciągły do stu razy na sekundę swoje działanie w zależności od różnych parametrów: stanu nawierzchni, warunków jazdy, ruchów kierownicą itd.
- Technologie te, jak wszystkie inne służące zwiększaniu przyjemności prowadzenia i komfortu podróżowania, są obsługiwane przez system MULTI-SENSE, dostępny za pośrednictwem ekranu
R-LINK 2. Dzięki niemu można wybrać jeden z czterech trybów zaprogramowanych fabrycznie (Eco, Komfort, Neutralny i Sport) lub definiowany przez kierowcę tryb Perso.
* W trybie Komfort (60 km/h w trybie Neutralnym i 70 km/h w trybie Sportowym).
Wyjątkowo komfortowy i przestronny
Espace jest wyjątkowo komfortowym i przestronnym autem rodzinnym dzięki swoim 7 miejscom. Podróżowanie jak w klasie biznes zapewniają:
- doskonale wyprofilowane i obejmujące ciało przednie fotele z poszerzonymi zagłówkami
- możliwości elektrycznej regulacji wysokości i kąta nachylenia siedziska, nachylenia oparcia i podparcia lędźwiowego (do 6 ustawień zapisywanych w pamięci)
- trzy identyczne indywidualne fotele w drugim rzędzie siedzeń
- chowane w podłodze fotele w trzecim rzędzie siedzeń, pozwalające uzyskać idealnie płaską podłogę bagażnika o objętości do 2 035 dm3
Praktyczne wnętrze oferujące duże możliwości zmiany aranżacji
Espace gama 2017 jest jak zawsze praktyczna jeśli chodzi o możliwości przewozu pasażerów i bagaży. Dużą rolę odgrywają tu dwie innowacje:
- funkcja Zmiany aranżacji wnętrza One Touch z możliwością złożenia siedzeń drugiego i trzeciego rzędu jednocześnie lub pojedynczo za pomocą ekranu R-LINK 2 na środkowej konsoli bądź specjalnych przycisków w strefie bagażowej, ewentualnie za pomocą dźwigni umieszczonej z boku każdego siedzenia.
- elektrycznie otwierana klapa bagażnika, uruchamiana za pomocą karty Renault, przycisku umieszczonego na klapie lub z poziomu deski rozdzielczej w trybie hands free (zależnie od wersji).
Dostęp do bagażnika jest możliwy nawet jeśli mamy zajęte obydwie ręce, ale mamy przy sobie kartę Renault Hands Free – wystarczy jeden ruch stopy pod tylnym zderzakiem (zależnie od wersji).
INITIALE PARIS: kwintesencja Renault w Espace gama 2017
Oferujący wszystko, co według Renault najlepsze w zakresie komfortu podróżowania, Espace INITIALE PARIS plasuje się na szczycie gamy marki, zwłaszcza dzięki unikatowemu stylowi nadwozia i starannemu dopracowaniu wnętrza.
Jego głównymi wyróżnikami są:
- kolor nadwozia Fioletowy Amethyste, dostępny wyłącznie dla tej wersji
- 19-calowe obręcze kół w charakterystycznym stylu
- specjalne oznakowanie na osłonie chłodnicy
- tapicerka ze skóry licowej Nappa w kolorze brązowym lub szaro-brązowym Camaieu
- skóra o ziarnistej fakturze na płatach drzwi i podłokietnikach oraz desce rozdzielczej
- przednie fotele z regulacją elektryczną, podgrzewane i z funkcją wentylacji
- przednie i tylne siedzenia z zagłówkami typu „relaks”
- klejone szyby boczne, które bardziej wyciszają wnętrze
- wewnętrzne oznakowanie INITIALE PARIS na kierownicy, progach drzwi i zagłówkach oraz przetłoczenia na tapicerce itd.
W gamie 2017 Espace poziom wyposażenia INITIALE PARIS jest dostępny z silnikami Energy dCi 160 EDC (diesel) i Energy TCe 225 EDC (benzyna).
Energy TCe 225 EDC: moc i dynamika na szczycie gamy Renault Espace
Energy TCe 225 EDC jest nową flagową jednostką napędową w gamie Renault. W nowym silniku, opracowanym wspólnie przez konstruktorów z Renault i Renault Sport, wykorzystano cały kapitał wiedzy i doświadczenie marki w Formule 1, czego efektem są wyjątkowe osiągi tego auta. Wynik 7,6 sekundy przy przyspieszaniu od 0 do 100 km/h mówi bardzo wiele o doznaniach z jazdy. Poza przyjemnością należy dodać komfort, który zapewnia wysoki moment obrotowy, dostępny już od najniższych obrotów oraz umiarkowane zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania. Espace Energy TCe 225 EDC jest dobrym przykładem zwykle trudnego do uzyskania połączenia przyjemności i rozsądku dzięki zastosowaniu licznych technologii zwiększania efektywności energetycznej. Ali Kassaï, dyrektor produktu
Silnik 1.8 l nowej generacji – Efekt know-how Aliansu Renault-Nissan
W gamie 2017 Espace został wyposażony w unikatową jednostkę benzynową, Energy TCe 225 EDC,
w miejsce dotychczas montowanego silnika Energy TCe 200 EDC.
- To druga odsłona tego silnika w gamie modeli Grupy Renault, po nowym Alpine A110, pod maską którego silnik osiąga moc 252 KM.
- Ta 4-cylindrowa jednostka o pojemności 8 litra (1 798 cm3) powstała na bazie podzespołów Aliansu Renault-Nissan.
Opracowany przez Renault Sport
Przy opracowaniu tej specyficznej wersji o mocy 224 KM, przeznaczonej dla Espace gama 2017, swoje siły połączyli konstruktorzy z Renault Sport i Renault.
- Punktem wyjścia była jednostka porównywalna z silnikiem Energy TCe 200 EDC. Konstruktorzy zwiększyli osiągi i przyjemność prowadzenia poprzez zwiększenie pojemności skokowej
i przeprojektowanie układu dolotowego. - Jednocześnie dążyli do zachowania możliwie najlepszej równowagi względem zużycia paliwa.
- W tym celu znaczną część pracy poświęcono optymalizacji turbosprężarki i układu bezpośredniego wtrysku.
- Wiele wysiłku włożono również w walkę ze zbędnymi kilogramami, aby umożliwić Espace gama 2017 zachowanie jednego z kluczowych atutów konkurencyjności i zwiększyć stosunek masy do mocy do poziomu 7,2 kg/KM. W efekcie wzrost masy w stosunku do dotychczasowego silnika Energy TCe 200 EDC wyniósł poniżej 5 kg.
Zgodność ze standardami Grupy Renault
Nowy silnik Energy TCe 225 EDC spełnia standardy Grupy Renault pod względem parametrów użytkowych, w szczególności w zakresie niezawodności i poszanowania środowiska.
- Łączy system odzyskiwania energii podczas hamowania (ESM = Energy Smart Management)
z systemem Stop & Start, co uprawnia do otrzymania oznaczenia „Energy”. - Spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6b.
Większa przyjemność prowadzenia bez większego zużycia paliwa
Nowy silnik Energy TCe 225 EDC zwiększa dynamikę i przyjemność prowadzenia Renault Espace. Wzrost mocy i momentu obrotowego wynosi odpowiednio +12,5% i +15%.
- Maksymalna moc wynosi 224 KM (165 kW) przy 5 600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy, dostępny w poszerzonym zakresie od 1 750 do 5 000 obr./min – 300 Nm.
- Silnik zapewnia rewelacyjne osiągi: od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy, o 1 sekundę mniej
w porównaniu do Energy TCe 200 EDC. - Inne godne uwagi osiągi to 400 m ze startu zatrzymanego w 15,6 sekundy (-0,8 s) i 1 000 m ze startu zatrzymanego w 28,1 sekundy (-1,4 s).
Atuty skrzyni biegów EDC7
W gamie 2017 Espace nowy silnik Energy TCe 225 EDC jest dostępny wyłącznie z automatyczną,7-stopniową skrzynią biegów EDC.
- Zachowuje ona to samo krótkie zestopniowanie, co w przypadku silnika Energy TCe 200 EDC.
- Zmieniony został natomiast algorytm zmiany przełożeń, aby dostosować ją do nowych wartości mocy
i momentu obrotowego silnika Energy TCe 225 EDC, w szczególności dla zachowania doskonałych przyspieszeń na wyższych biegach. - Espace gama 2017 napędzany tym silnikiem potrzebuje zaledwie 5,7 sekundy, aby przyspieszyć od 80 do 120 km/h na szóstym biegu (-1 s w porównaniu do Energy TCe 200 EDC).
Umiarkowane zużycie paliwa
Zwiększenie mocy i momentu obrotowego, a zatem także dynamiki i przyjemności prowadzenia nie spowodowało jednak wzrostu zużycia paliwa.
- Espace Energy TCe 225 EDC uzyskał homologację na 6,8 l/100 km i 152 g CO2/km (wg normy NEDC).
- Odpowiada to umiarkowanemu wzrostowi o 8,5% w porównaniu do poprzedniego silnika Energy TCe 200 EDC (6,2 l/100 km i 140 g CO2/km).
- Dzięki poprawie zakresu dostępności mocy i momentu obrotowego zmierzony wzrost zużycia paliwa
w rzeczywistych warunkach użytkowania samochodu wyniósł zaledwie 0,1 l/100 km.
Technologie zwiększające osiągi i efektywność energetyczną samochodu
W nowym silniku Energy TCe 225 EDC montowanym w Espace gama 2017, podobnie jak w jego poprzedniku Energy TCe 200 EDC, wykorzystano liczne technologie najnowszej generacji, które służą zwiększeniu jego efektywności energetycznej. Wśród nich należy wymienić:
- pompę oleju o zmiennej pojemności skokowej, mniej energochłonną przy niezmienionej skuteczności smarowania
- kolektor dolotowy o zmiennej geometrii, który pozwala zoptymalizować sprawność spalania dzięki technologii zmiennego zawirowania mieszanki paliwowo-powietrznej („swirl”) w cylindrze
- powłoki tłoków DLC (Diamond Like Carbon) i wykończenie powierzchni cylindrów w technologii Bore Spray Coating w celu zmniejszenia oporów tarcia
- technologię Thermo-management, która przyspiesza wzrost temperatury w komorach spalania
i ogranicza straty energii.
Dwie wzajemnie uzupełniające się innowacje
Konstruktorom z Renault i Renault Sport, którzy wspólnie pracowali nad silnikiem Energy TCe 225 EDC, udało się zastosować technologie zwiększające osiągi przy równoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Dwiema głównymi innowacjami są:
- dwukanałowa turbosprężarka (Twin Scroll), która zapewnia silnikowi o pojemności 1,8 litra osiągi porównywalne z parametrami silnika dwulitrowego, bez zakłócenia równowagi ciśnień oraz ze zwiększeniem elastyczności i szybkości reakcji układu na niskich obrotach
- podwójny układ zmiennych faz rozrządu w połączeniu z trójpołożeniową blokadą skrzyni biegów Intermediate Shift Lock nowej generacji, który pozwala zwiększyć dostępny moment obrotowy na niskich obrotach, zoptymalizować spalanie mieszanki podczas ruszania z miejsca oraz zwiększyć efektywność energetyczną silnika.
Dwa udoskonalenia zwiększające moc silnika
Wśród licznych technologii służących zwiększaniu osiągów silnika Energy TCe 225 EDC, dwie z nich zasługują na szczególną uwagę:
- elektrycznie sterowany zawór upustowy spalin (electric wastegate) w układzie turbodoładowania, który zwiększa szybkość reakcji tego układu
- ośmiootworowe rozpylacze wtryskiwaczy, które zapewniają większy wydatek paliwa i jego optymalne rozprowadzenie w komorze spalania. Ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów
Trzy pytania do Thierry Coquiot, kierownika projektu adaptacji silnika w Renault
Jak przebiegała współpraca konstruktorów z Renault z konstruktorami z Renault Sport w ramach prac nad nowym silnikiem i jego adaptacją do modelu Espace?
Od samego początku założenia techniczne projektu przewidywały opracowanie silnika kompatybilnego zarówno z nowym Alpine A110, jak i Renault Espace. W przypadku ultralekkiego Alpine A110 priorytetem było zwiększenie mocy i maksymalnych obrotów silnika. W przypadku Espace, który kojarzy się z bardziej „grzecznym” sposobem użytkowania, prace zmierzały głównie w kierunku zwiększenia momentu obrotowego na niskich obrotach, aby zapewnić większą dynamikę i przyjemność prowadzenia samochodu.
Wykorzystując bogate doświadczenie w zakresie silników sportowych, specjaliści z Renault Sport skupili się na tych założeniach technicznych, przy wsparciu konstruktorów z Renault. Ponadto dzięki współpracy Renault Sport z Renault Sport Formula One Team niektóre obliczenia potrzebne dla Alpine, dotyczące na przykład obróbki cieplnej głowicy, zostały przeprowadzone przez konstruktorów z F1. Espace bezpośrednio na tym skorzystał. Mamy zatem pod maską tego auta silnik niewątpliwie „ustatkowany”, ale mający w swoich genach wszelkie cechy silnika sportowego.
Jakie są wprowadzone w tym silniku najważniejsze usprawnienia techniczne w porównaniu do jego poprzednika Energy TCe 200 EDC?
W pierwszej kolejności skupiliśmy się na tłokach, korbowodach i wale korbowym, aby zwiększyć pojemność skokową z 1,6 do 1,8 litra. Wał korbowy, identyczny jak w Alpine, ma obecnie 8 przeciwwag zamiast 4, aby uwzględnić wzrost maksymalnej prędkości obrotowej. Jest on teraz w stanie wytrzymać nawet 7 000 obr./min.
Prace nad udoskonaleniem pompy wtryskowej i wtryskiwaczy pozwoliły uzyskać większe natężenie przepływu i zoptymalizować wtrysk paliwa. Modyfikacje w obrębie głowicy i zaworów oraz zastosowanie nowej uszczelki pod głowicę pozwoliły dostosować silnik do obciążeń termomechanicznych związanych mocą Alpine. Pośród innych istotnych modyfikacji warto również wspomnieć o zmianie algorytmu faz rozrządu dla zapewnienia lepszego wypełnienia komór spalania przy wysokich obrotach, pompę wodną kompatybilną ze zwiększonymi do 7 000 obr./min maksymalnymi obrotami oraz kolektor wydechowy i turbosprężarkę Twin Scroll, umożliwiające uzyskanie najlepszego kompromisu między momentem obrotowym przy niskich obrotach a maksymalną mocą silnika.
Jakie są różnice między tym silnikiem a jego wersją o mocy 252 KM, montowaną w nowym Alpine A110?
Podstawowa różnica tkwi w turbosprężarce, która musiała spełnić podwójne wymagania techniczne dla Espace i Alpine A110: maksymalny moment obrotowy przy 1 750 obr./min w przypadku Espace
i maksymalna moc uzyskiwana przy 6 000 obr./min w przypadku Alpine. Większość części jest wspólna, ale w przypadku Espace zdecydowaliśmy się na zastosowanie kolektora wydechowego i dwukanałowego układu turbodoładowania Twin Scroll, który zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach. Również koło kompresji było oddzielnie projektowane dla każdej z dwóch wersji.
Ponadto w Alpine musieliśmy zmodyfikować wskaźnik poziomu oleju, aby poprawić dostęp do niego w komorze silnika, opracować specjalną, półsuchą miskę olejową z płytą przeciwrozbryzgową w celu zapewnienia kompatybilności z bardzo silnymi bocznymi przyspieszeniami oraz wzmocnić koło dwumasowe z powodu większego momentu obrotowego.
Niemniej mamy tu do czynienia z bardzo zbliżoną, żeby nie powiedzieć identyczną konstrukcją silnika w obydwu modelach. Konia z rzędem temu, kto znajdzie jakiekolwiek zewnętrzne różnice między nimi.
Kompletna gama silników
Gama 2017 Renault Espace jest wciąż oferowana z trzema silnikami, ponieważ poza nową jednostką Energy TCe 225 EDC nadal dostępne są silniki Energy dCi 130 i Energy dCi 160 EDC.
Silnik Energy dCi 130: dynamika za przystępną cenę
Silnik Energy dCi 130, powszechnie ceniony za krótkie czasy reakcji i efektywność energetyczną, jest montowany z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów.
- Rozwija moc 130 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm, dostępny już przy 1 750 obr./min.
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,4 l/100 km, a emisja CO2 – 116 g/km.
Silnik Energy dCi 160 EDC: elastyczność i krótkie czasy reakcji
Silnik Energy dCi 160 EDC jest wyposażony w technologię Renault Twin Turbo, która zapewnia przyjemność prowadzenia i zużycie paliwa na najlepszym dostępnym na rynku poziomie. Silnik jest dostępny zawsze z automatyczną skrzynią biegów EDC.
- Rozwija moc 160 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 380 Nm, dostępny już przy 1 750 obr./min (265 Nm przy 1 250 obr./min).
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,6 l/100 km*, a emisja CO2 – 120 g/km.
* Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalone zgodnie ze standardową metodą pomiaru określoną w obowiązujących przepisach dotyczących homologacji pojazdów.
Salon Renault znajdziecie Państwo w Rzeszowie przy al. Armii Krajowej 82.
Infolinia 17 859 15 00, www.autospektrum.pl