Modnie i Zdrowo

Nowa Kia EV6. Szybciej, dalej, lepiej

28 lipca 2025 | Źródło: Kia Polska / Kiawiarnia

Foto: Nowa Kia EV6 / Źródło: Kia Polska / Kiawiarnia

Pojemniejsze akumulatory i większy zasięg, szybsze ładowanie, lepsze wyposażenie, nowinki technologiczne i poprawiony wygląd. Kia EV6 po liftingu jest jeszcze bardziej „naj”. W cyklu miejskim przejeżdża na jednym ładowaniu ponad 760 km, ładuje się kilkanaście minut, a kosztuje 175 tys. zł.

Gdy Kia EV6 debiutowała na rynku w 2021 roku, zaskoczyła cały świat nie tylko oryginalnym designem nadwozia, ale przede wszystkim rozwiązaniami technologicznymi. M.in. 800-voltową architekturą instalacji elektrycznej, zapewniającą ultraszybkie ładowanie, duży zasięg i wręcz spektakularne osiągi – wersja GT do 100 km/h przyspieszała w czasie zaledwie 3,5 sekundy. Do tego auto miało wybitnie przestronne i ciekawie zaprojektowane wnętrze z rozwiązaniami niespotykanymi w innym markach. W efekcie EV6 została pierwszym modelem Kia i jednocześnie pierwszym koreańskim samochodem w historii, który w 2022 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku – najwyższe wyróżnienie w branży motoryzacyjnej. Wersja po liftingu, która wchodzi właśnie do sprzedaży, jest jeszcze bardziej dopracowana.

Nowa Kia EV6. Zmiany w wyglądzie

Wersję po liftingu odróżnić powinien nawet amator i ignorant. Bo przód auta zmienił się radykalnie – mamy zupełnie nowe reflektory z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, które w nomenklaturze Kii nazywane są „Start Map”. Same reflektory w wersji adaptacyjnej zmodyfikowano tak, aby jeszcze lepiej doświetlały przestrzeń przed samochodem i jednocześnie lepiej „wycinały” samochody nadjeżdżające z naprzeciwka. Do tego w wersji GT-Line przednie lampy połączono pasem świetlnym LED. Nieco przekonstruowano też zderzaki zarówno w wersjach podstawowych, które teraz nazywają się Air i Earth, jak i GT-Line.  

Wszystkie wersje otrzymały również nowe wzory felg aluminiowych w rozmiarze 19 lub 20 cali, przemodelowano progi boczne i listwy ozdobne, tylne lampy otrzymały nowe wypełnienie i sygnaturę, zaś tylne zderzaki – nieco inny kształt. Pojawił się też nowy kolor – Wolf Gray (w przyszłości dojdzie jeszcze matowy Ivory Silver)  oraz dedykowany dla GT-Line matowy Yacht Blue.

Nowa Kia EV6. Zmiany we wnętrzu

Z tej perspektywy to, że mamy do czynienia z wersją po liftingu, najłatwiej rozpoznamy po kole kierownicy. W wersjach Air i Earth nadal jest ona dwuramienna, ale została przeprojektowana i może być dwukolorowa. W GT-Line z kolei pojawiła się nowa trójramienna kierownica, która bardziej pasuje do sportowego stylu auta i wyposażona jest w elektryczną regulację położenia.

Przeprojektowano także nieco panel centralny, gdzie lakierowany plastik ustąpił miejsca bardziej ekskluzywnemu wykończeniu imitującemu szczotkowaną stal. W tym miejscu pojawił się także czytnik linii papilarnych – odciskiem palca można aktywować swój profil Kia Connect oraz uruchomić samochód bez użycia kluczyka. Jednocześnie poprawiono ładowarkę indukcyjną, która teraz ma moc 15 W. 

Dwa zakrzywione ekrany na desce rozdzielczej, każdy o przekątnej 12,3 cala, również zaktualizowano. Wyposażone są teraz w technologię ccNC (Connected Car Navigation Cockpit), co daje możliwość instalowania zewnętrznych aplikacji (np. do streamingu muzyki), bezprzewodowego połączenia smarfonów (Apple CarPlay i Android Auto), czy automatycznej aktualizacji systemu i map poprzez OTA, bez konieczności wizyt w serwisie.

Poza wspomnianym czytnikiem linii papilarnych, technologią ccNC, udoskonalonymi inteligentnymi reflektorami oraz elektrycznie regulowaną kolumną kierownicy, nowa Kia EV6 dostała także cyfrowy kluczyk 2.0 (do otwierania i uruchamiania samochodu wystarczy smartfon), czujniki pojemnościowe w kierownicy wykrywające, czy kierowca trzyma na niej ręce, a także bardziej usprawnionego asystenta zdalnego parkowania, który jest bardziej precyzyjny i może samodzielnie zaparkować EV6 nawet po przekątnej.

Nowa Kia EV6. Większy zasięg, szybsze ładowanie

Lifting EV6 przyniósł również zmiany w architekturze elektrycznej auta. Przede wszystkim zastosowano nową, czwartą generację akumulatorów litowo-jonowych. Mają taki sam rozmiar i wagę, jak te stosowane w wersjach sprzed liftingu, ale większą gęstość energetyczną. Mówiąc krótko, w takim samym wielkościowo akumulatorze udało się „upchnąć” o ponad 8 proc. więcej energii. W efekcie mniejszy akumulator ma pojemność 62,9 kWh (wcześniej 58 kWh), a większy 84 kWh (wcześniej 77,4 kWh). To wyraźnie poprawiło zasięgi. Teraz EV6 w 229-konnej wersji z napędem na tył i większym akumulatorem przejeżdża na jednym ładowaniu średnio 582 km (WLTP), czyli ponad 50 km więcej. A w warunkach miejskich może to być nawet 766 km! W przypadku 325-konnej wersji z napędem na cztery koła, zasięg wynosi odpowiednio 522 km (cykl mieszany WLTP) i 669 km (w cyklu miejskim).

Jak można wywnioskować z powyższego, moce silników, a tym samym osiągi EV6 się nie zmieniły. Nadal mamy do czynienia z szybkim elektrykiem. 229-konna wersja przyspiesza do 100 km/h w 7,7 sekundy, a 325-konna osiąga tę prędkość w zaledwie 5,3 sekundy.

Zwiększono natomiast maksymalną moc ładowania – z imponujących już wcześniej 239 kW urosła ona do 258 kW. W praktyce oznacza to, że pomimo zwiększenia pojemności akumulatorów, nowa EV6 ładuje się tyle samo, co wcześniej – 18 minut wystarczy, by naładować większą baterię od 10 do 80 proc. Dzięki architekturze 800V kwadrans ładowania zwiększy zasięg o niemal 350 km. 

Istotną zmianą jest również wprowadzenie do seryjnego wyposażenia wszystkich wersji pompy ciepła. Powinna ona znacząco poprawić wydajność całego napędu elektrycznego przy niższych temperaturach i w efekcie poprawić zasięg zimą.

Nowa Kia EV6. Cena i wyposażenie  

Po pierwsze, auto debiutuje na polskim rynku w dwóch wersjach z większym akumulatorem 84 kWh: 229-konnej RWD i 325-konnej AWD. Wariant z mniejszą baterią 62,9 kWh dostępny będzie od przyszłego roku.

Po drugie, jak już wspomniałem, zmieniają się wersje wyposażenia na takie, jak w przypadku EV9 i EV3 – podstawowa Air, środkowa Earth i najwyższa GT-Line.

Po trzecie, uproszczono cenniki i zmieniono specyfikację poszczególnych wersji wyposażenia tak, aby jeszcze lepiej spełniały oczekiwania polskich klientów. Dlatego już Air ma w wyposażeniu standardowym m.in.:

  • Reflektory i lampy LED
  • Pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa, łącznie z systemem monitorowania martwego pola, aktywnym tempomatem i asystentem jazdy po autostradzie
  • Dwustrefową klimatyzację z nawiewami na tył
  • Podgrzewane fotele przednie i kierownicę
  • Panoramiczny wyświetlacz składający się z dwóch ekranów 12,3 cali z nawigacją i technologią ccNC
  • Bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie auta (Smart Key)
  • Pompę ciepła
  • 19-calowe felgi aluminiowe

Za tak wyposażoną wersje RWD z silnikiem o mocy 229 KM zapłacić trzeba 205 501 zł. I jeszcze w komplecie dostaniemy gratis ładowarkę Habu, dzięki której będziemy mogli ładować EV6 z mocą 11 kW bezpośrednio z gniazda siłowego. A gdy uwzględnimy dopłatę z programu NaszEauto w wysokości 30 tys. zł, to Kia EV6 Air z zasięgiem niemal 600 km wychodzi zaledwie 175 500 zł brutto. Łączna korzyść (uwzględniając rabat, dopłatę i Habu) wynosi około 60 tys. zł.

Lepsze wyposażenie Earth wymaga dopłaty około 15 tys. zł, ale otrzymujemy wówczas dodatkowo:

  • Elementy stylistyczne zderzaków, nakładki na nadkola i listwy progowe lakierowane w kolorze czarnym o wysokim połysku
  • Inteligentne reflektory adaptacyjne, kierunkowskazy sekwencyjne
  • Automatycznie chowane i wysuwane klamki zewnętrzne
  • Przyciemniane szyby
  • Elektrycznie sterowane fotele przednie z funkcją relaksu i pamięcią ustawień fotela kierowcy
  • Tapicerkę ze skóry wegańskiej
  • Technologię V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiającą zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V)
  • Bezprzewodową ładowarkę do telefonu o mocy 15W
  • Kameralne podświetlenie wnętrza
  • 20-calowe felgi aluminiowe

Gdy dopłacimy 6000 zł za pakiet technologiczny, to nasze EV6 będzie bogatsze o wentylowane fotele przednie, podgrzewane siedzenia na tylnej kanapie, panel dotykowy do sterowania podgrzewaniem i wentylowaniem siedzeń oraz elektryczną pokrywę bagażnika. Opłaca się!  

Dopłata do 325-konnej wersji AWD wynosi 20 tys. złotych. Występuje ona tylko w wariantach Earth i GT-Line. Ten drugi jest o około 17 tys. zł droższy, ale jednocześnie ma największy rabat sięgający 32 tys. zł. Gdy doliczymy do tego wartość ładowarki Habu i dopłatę NaszEauto, to sumarycznie zyskać możemy około 65 tys. zł i zapłacimy dokładnie 228 011 zł za samochód, który na wyposażeniu ma wszystko co powyżej, plus:

  • Sportową stylistykę i pas świetlny LED łączący przednie lampy
  • Elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy z funkcją pamięci
  • Tapicerkę zamszowo-skórzaną
  • Wyświetlacz Head-up
  • Zestaw audio firmy Meridian z 14 głośnikami
  • Digital Key 2.0 pozwalający otworzyć i uruchomić samochód bez posiadania fizycznego kluczyka
  • Czytnik linii papilarnych do rozpoznawania kierowcy
  • Boczne czujniki parkowania
  • System zdalnego parkowania obsługujący funkcję parkowania prostopadłego, równoległego i skośnego oraz wjazdu / wyjazdu z miejsca parkingowego
  • Asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer bocznych na wyświetlaczu centralnym (BVM), 
  • System kamer kamerą 360˚
  • Asystent jazdy po autostradzie rozbudowany o funkcje automatycznej zmiany pasa ruchu i unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi.

Nowa Kia EV6. Podsumowanie

Nowy wygląd, nowe rozwiązania i materiały we wnętrzu, najnowszej generacji akumulatory, większy zasięg, skuteczniejsze ładowanie, lepiej dopasowane wyposażenie. Kia EV6 wjechała na nowy poziom. Biorąc pod uwagę to, co oferuje i fakt, że jest samochodem zbudowanym na architekturze 800-voltowej, to jej cena wydaje się ultra atrakcyjna. Ustalono ją tak, że aby nawet 325-konne GT-Line łapało się na dopłatę NaszEauto. 

A jeżeli szukacie czegoś poniżej 200 tys. zł, to bierzecie RWD w wersji Earth plus Pakiet Technologiczny, po uwzględnieniu dopłaty wydajecie 196 tys. zł i cieszycie się świetnym wozem, który na jednym ładowaniu po mieście przejeżdża ponad 760 km. 

Więcej informacji na temat KIA można uzyskać można w Autoryzowanym Salonie KIA MULTITRUCK mieszczącego się w Rzeszowie ul. Handlowa 4, tel. 17 – 85 04 161, 162.
Więcej informacji na stronie https://www.kia.com/pl/dealers/multitruck/
Foto: Kia Polska / Kiawiarnia
Czytaj także: