Renault oferuje unikatowe, bogato wyposażone samochody klasy wyższej z nowymi, dynamicznymi silnikami
16 listopada 2018 |Grupa Renault opracowała w odpowiedzi na oczekiwania klientów unikatową ofertę samochodów klasy wyższej we wszystkich segmentach tego rynku wraz z crossoverem Espace, SUV-em Koleos oraz limuzyną Talisman i rodzinnym kombi Talisman Grandtour. Modele te pod każdym względem wyróżnia:
- elegancki i atletyczny design, który przykuwa wzrok
- stale ulepszane technologie i coraz wyższy komfort
- większa przyjemność prowadzenia dzięki bogatej ofercie: MULTI-SENSE w połączeniu z systemem 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi w modelach Talisman i Espace oraz wersje z napędem na dwa lub cztery koła w modelu Koleos.
Grupa Renault wprowadziła w Talismanie w wersji sedan i kombi oraz w Espace nową generację silników benzynowych i wysokoprężnych. Nowe silniki zapewniają wyższe osiągi i większą przyjemność prowadzenia. Są także wyposażone w technologie, które obniżają emisję szkodliwych substancji i są zgodne z najnowszymi normami w tym zakresie (Euro 6):
- nowy silnik benzynowy TCe225 EDC FAP jest wyposażony w filtr cząstek stałych (FAP), który oczyszcza spaliny,
- w nowym silniku wysokoprężnym Blue dCi 160 EDC i 200 EDC zastosowano w tym celu technologię SCR (SelectiveCatalyticReduction).
Zawsze z uwagą słuchamy naszych klientów i nieustannie ulepszamy nasze samochody, aby coraz lepiej spełniały ich wymagania. Espace, Koleos i Talisman to komfortowe, wyrafinowane samochody, dopracowane w najdrobniejszym szczególe. Z dumą przedstawiamy dziś nowe silniki Blue dCi i TCe FAP. W połączeniu z układem 4-CONTROL z czterema kołami skrętnymi, zapewniają one doskonałą przyjemność prowadzenia przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Guillaume Berthier – dyrektor gamy z segmentu D i E
Unikatowe, bogato wyposażone samochody klasy wyższej
Grupa Renault oferuje dziś gamę samochodów klasy wyższej, która doskonale spełnia wymagania rynku―Espace, Koleos, Talisman i Talisman Grandtour. Elegancki i atletyczny design, który przykuwa wzrok
Elegancka stylistyka nadwozia jest najważniejszym kryterium wyboru samochodu klasy wyższej
- Design, który przykuwa wzrok
- Samochody Renault klasy wyższej można z łatwością rozpoznać po dużym logo umieszczonym na imponującym grillu.
- Wysoką klasę potwierdzają atletyczne nadkola i starannie dopracowane proporcje ze skróconym zwisem przednim i tylnym.
- Espace, podobnie jak Koleos, jest wyposażony w antenę w kształcie „płetwy rekina”. Antena jest idealnie wkomponowana w linię nadwozia i zapewnia lepszą jakość sygnału.
- Charakterystyczny układ świateł Full LED
- Układ świateł przednich w kształcie litery C (C-shape), której końce wychodzą poza klosze reflektorów,wywołuje mocny efekt stylistyczny.
- Tylne światła są spójne stylistycznie z przednimi i zwracają uwagę charakterystycznym kształtem.
- Przednie światła przeciwmgłowe LED w modelach Talisman, Talisman Grandtour
i Koleos uzupełniają wrażenie elegancji i nowoczesny design. - Nowości stylistyczne
- Espace poszerza paletę kolorów o lakier Niebieski Cosmos.
- Talisman w wersji S-Edition proponuje nowe, czarne obręcze kół ze stopu metali lekkich 19’’ Alizarine. Ta specjalna seria jest dostępna zarówno w wersji sedan, jak i kombi.
Starannie dopracowany design wnętrza z wysokiej jakości wykończeniem
- Talisman S-Edition podkreśla swój sportowy charakter ekskluzywnym wykończeniem
- Tapicerka i deska rozdzielcza są wykończone czarną skórą z czerwonymi przeszyciami, które pojawiają się również na kierownicy, mieszku dźwigni zmiany biegów i płatach drzwi. Specjalne welurowe dywaniki z logo S-Edition, aluminiowe pedały i elementy nawiązujące stylistycznie do aluminium dopełniają całości.
- Dodatkowym akcentem, który podkreśla wysoką klasę tego modelu, jest czarna podsufitka.
Stale ulepszane technologie i coraz wyższy komfort
- Systemy wspomagania prowadzenia – ostrzegają, ułatwiają i zapewniają większe bezpieczeństwo
- W ślad za modelami Espace i Talisman oraz Talisman Grandtour również w Koleo pojawił się aktywny regulator prędkości, który automatycznie dostosowuje prędkość i utrzymuje określoną przez kierowcę bezpieczną odległość do samochodu jadącego z przodu.
- Od września 2018 roku Koleos jest również wyposażony w system wykrywania zmęczenia kierowcy i system kontroli bezpiecznej odległości oraz aktywny system wspomagania nagłego hamowania AEBS z funkcją wykrywania pieszych.
Niezrównana przyjemność prowadzenia
System 4CONTROL z czterema kolami skrętnymi w modelach Talisman i Espace, w połączeniu z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia amortyzatorów i systemem MULTI-SENSE to wysoka precyzja jazdy i doskonała zwrotność
- Stale aktywny system 4CONTROL steruje kątem skrętu tylnych kół. Do prędkości 50 km/h* skręcają się one w kierunku przeciwnym do przednich kół, co zapewnia mniejszy promień skrętu
i większą zwrotność. Powyżej tego progu koła tylne skręcają w tę samą stronę, co koła przednie. Gwarantuje to niezwykle precyzyjny tor jazdy i optymalne bezpieczeństwo. - Amortyzatory z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia mają wpływ na pionowe ruchy nadwozia. Skale korygują – nawet do stu razy na sekundę – reakcję zawieszenia z uwzględnieniem różnych parametrów: stanu drogi, prędkości, ruchów kierownicy itd.
- Wymienione technologie mają wpływ zarówno na przyjemność prowadzenia, jak i na komfort kierowcy i pasażerów. Można je personalizować za pomocą systemu MULTI-SENSE, dostępnego z ekranu R-LINK 2. Renault oferuje wybór stylu prowadzenia samochodu, w zależności od nastroju kierowcy. Dostępne są cztery fabryczne tryby od najbardziej sportowego do relaksującego(Eco, Comfort, Neutral, Sport) oraz tryb umożliwiający wybór indywidualnych ustawień (Perso).
Płynna jazda, błyskawiczne reakcje samochodu, stale dostępny duży zapas mocy, skrzynia biegów X-Tronicoraz napęd AllMode 4×4-i w Renault Koleos
- Zastosowana w modelu Koleos technologia AllMode 4×4-i sprawdziła się już w milionach samochodów Aliansu sprzedawanych na całym świecie. Precyzyjnie działający napęd na cztery koła stale kontroluje przyczepność każdego koła w każdych warunkach.
- Kierowca zachowuje możliwość wyboru napędu.
- Skrzynia biegów X-Tronic stale dobiera optymalne obroty silnika
Nowe, dynamiczne silniki
Grupa Renault wprowadziła w modelach Talisman i Espace nową generację silników benzynowych i wysokoprężnych, które zapewniają wyższe osiągi i jeszcze większą przyjemność prowadzenia. Jednostki napędowe o większej mocy wpisują się w strategiczny plan marki Drive the Future. Zastosowano w nich najnowsze technologie obniżania emisji zanieczyszczeń, w szczególności w nowym silniku benzynowym TCe 225 EDC FAP i obydwu wersjach silnika wysokoprężnego Blue dCi 160 EDC
i 200 EDC.
Nowy Silnik benzynowy TCe225 EDC FAP
Flagowa jednostka napędowa w strategii silników benzynowych Grupy Renault
- Renault odnawia gamę benzynowych jednostek napędowych wprowadzając dwie nowe rodziny silników.
- Nowy silnik benzynowy TCe225 EDC FAP, produkowany w Busan w Korei Południowej, jest montowany w modelach Espace i Talisman.
- To pierwsza benzynowa jednostka Grupy wyposażona w technologię FAP (filtr cząstek stałych). Przy zachowaniu optymalnego zużycia paliwa, spełnia onaoczekiwania rynków europejskich.
- Nowa generacja silników znacząco zwiększa przyjemność prowadzenia przy zachowaniu umiarkowanej emisji CO2 i obniżonym zużyciu paliwa.
Silnik TCe225 EDC FAP – zapowiedź intensywnych doznań z jazdy
- Renault wprowadza do oferty nowy silnik benzynowy podporządkowany całkowicie uzyskaniu wysokich osiągów i przyjemności prowadzenia.
- Bezpośredni wtrysk i wysoki moment obrotowy zapewnia kierowcy wyjątkowe doznania z jazdy.
- Doznania z jazdy dodatkowo potęguje automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów EDC, która odznacza się krótkimi czasami reakcji i dynamicznym przyspieszeniem na wyższych biegach.
Kwintesencja nowoczesnych technologii
- Jest to 4-cylindrowa, turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która wykorzystuje wspólną bazę podzespołów Aliansu Renault-Nissan i Mitsubishi.
- Silnik o pojemności 1,8 l, opracowany przez konstruktorów z Renault i Renault Sport, jest wyposażony w szereg technologii, które pozwoliły zoptymalizować jego efektywność energetyczną i zapewnić osiągi porównywalne z silnikiem 0 l. Należą do nich między innymi turbosprężarka typu „TwinScroll” czy 3-położeniowy układ zmiennych faz rozrządu.
- Jednostka rozwija moc od 225 do 300 KM. Jest montowana we flagowych modelach Renault i sportowych modelach Grupy: Espace, Talisman, Alpine A110, Megane R.S. i Megane R.S. Trophy.
- Silnik został wyposażony również w filtr cząstek stałych, homologowany zgodnie z nowym protokołem WLTP, aby spełnić wymagania nowych norm czystości spalin.
Nowy silnik wysokoprężny Blue dCi 160 EDC/200 EDC
Flagowa jednostka napędowa w strategii silników wysokoprężnych Grupy Renault
- Od września 2018 roku Grupa Renault oferuje nowe silniki wysokoprężne z oznaczeniem Blue dCi, w tym wysokiej klasy jednostki: Blue dCi 120 EDC i 150 EDC oraz Blue dCi 160 EDC
i 200 EDC. - Silniki Blue dCi są wyposażone w system oczyszczania spalin SCR (SelectiveCatalyticReduction) z wtryskiem AdBlue®, zamontowanym po wydechowej stronie bloku silnika.
- Charakteryzują się zwiększoną mocą, wyższym momentem obrotowym i umiarkowanym zużyciem paliwa.
- Silnik Blue dCi 160 EDC i 200 EDC, montowany w modelach Espace i Talisman, jest produkowany we Francji, w fabryce Renault w Cléon w Normandii.
Silnik dCi 160 EDC i 200 EDC – gwarancja wysokiej mocy
- Nowy silnik Blue dCi 200 EDC o mocy 200 KM gwarantuje wysokie osiągi. Moment obrotowy sięgający 400 Nm umożliwia dynamiczne przyspieszenia na wszystkich biegach. Dzięki automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów EDC, silnik zapewnia wysoką dynamikę i krótkie czasy reakcji w każdym zakresie obrotów.
- Silnik Blue dCi 160 EDC zapewnia wysoki komfort jazdy i większą przyjemność prowadzenia w codziennym użytkowaniu. Ta nowa generacja silników wysokoprężnych współpracujących z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC zapewnia większą dynamikę i elastyczność oraz dostarcza maksimum przyjemności prowadzenia dzięki sięgającemu 360 Nm momentowi obrotowemu.
- Technologia oczyszczania spalin SCR pozwala znacząco obniżyć emisję tlenków azotu (NOx).
- Technologia polega na wtryskiwaniu roztworu mocznika (AdBlue®) do układu wydechowego i w ten sposób umożliwia neutralizację emisji tlenków azotu (NOx) z ich przetworzeniem na azot i wodę. Oczyszczanie spalin jest łatwiejsze dzięki umieszczeniu układu SCR bliżej silnika w porównaniu do poprzednich technologii.
- AdBlue® jest dostępny na większości stacji benzynowych. Zbiornik AdBlue® jest łatwo dostępny. Na jednym zbiorniku AdBlue® można pokonać około 7000 km. Komputer pokładowy samochodu każdorazowo informuje kierowcę o konieczności uzupełnienia zapasu AdBlue®.
Technologie, które zwiększają osiągi silników
- Water CAC (CompressedAirCooler – chłodnica sprężonego powietrza) umożliwia lepszą regulację temperatury gazów dolotowych dzięki chłodzeniu wodnemu, które zwiększa osiągi silnika i przyczynia się do ograniczania zużycia paliwa i emisji CO2. Jest wbudowana w kolektor dolotowy silnika.
- Elektryczny siłownik turbiny o zmiennej geometrii łopatek (VariableNozzleturbine)umożliwia zwiększenie osiągów silnika od najniższych do najwyższych obrotów.
- Zastosowane 8-dyszowe wtryskiwacze i podwyższenie ciśnienia wtrysku paliwa do 2500 barów (+700 barów) powoduje zwiększenie osiągów i większą skuteczność w obniżaniu emisji spalin.
- Kolejną innowacją jest specjalna powłoka DLC (DiamondLike Carbon) na łożyskowanych popychaczach. Służy zmniejszeniu oporów tarcia na styku z zaworami. Zastosowana jest również na sworzniach tłoków i przyczynia się do obniżania zużycia paliwa oraz emisji CO2.
*w zależności od wybranego trybu jazdy.
Salon i serwis Renault znajdziecie Państwo
w Rzeszowie – al. Armii Krajowej 82.
Tarnowie – Ładna 82b, 33-156 Skrzyszów
Infolinia 17 859 15 00, www.autospektrum.pl