Modnie i Zdrowo

Debiut współpracy marek Tommy Hilfiger, Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team i Awake NY podczas Grand Prix Miami

25 maja 2023 | Źródło informacji: Business Wire / PAP

Partnerstwo zacieśnia więź między światem wyścigów samochodowych a światem mody, zapewniając przy tym forum dla niedostatecznie reprezentowanych społeczności.

AMSTERDAM — (BUSINESS WIRE) — Marka Tommy Hilfiger, będąca własnością PVH Corp. [NYSE: PVH], oraz Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team wspólnie ogłosiły dzisiaj, że nowojorska marka mody ulicznej Awake NY współpracowała przy opracowaniu nowej kolekcji i kampanii Tommy x Mercedes-AMG F1 x Awake NY. Kolekcja, która zadebiutuje 4 maja przed Grand Prix Miami, łączy uliczny styl założyciela Awake NY, Angelo Baque’a, z legendarną estetyką wyluzowanej elegancji marki TOMMY HILFIGER w celu stworzenia inspirowanej motosportem gamy kultowych elementów lifestyle’owych, które stawiają na indywidualizm.

„Sam od dziecka jestem fanem F1, a jako marka od lat 90. przełamujemy utrwalone konwenanse, nawiązując partnerstwa ze światem sportu – powiedział Tommy Hilfiger. – Dzięki tej współpracy pragniemy dokonać kolejnych innowacji, stawiając na design i ducha integracji, aby stworzyć nową, śmiałą perspektywę dla następnego pokolenia kibiców wyścigów samochodowych”.

Angelo Baque, zagorzały fan Lewisa Hamiltona i miłośnik Formuły 1, zdołał zarazić swoimi wartościami projektowymi i etosem swojej marki społeczność, kulturę i miasto Miami w przededniu weekendowych obchodów Grand Prix. Kolekcja stanowi wyraz całkowicie nowej wizji Formuły 1, będącej spotkaniem perspektyw, źródłem inspiracji i powszechnym zaproszeniem do udziału w emocjonującym pojedynku o zwycięstwo.

„Wizyta w archiwum Tommy była okazją do nostalgicznego wspomnienia lat młodości i posłużyła jako istotne źródło inspiracji mojego podejścia do tej kolekcji – powiedział Angelo Baque. – Pragnąłem dokonać prawdziwej interpretacji mody ulicznej i stylu Americana. W życiu nie sądziłem, że wywodzący się z Ekwadoru dzieciak mieszkający w nowojorskiej dzielnicy Queens zaprojektuje kiedyś stroje, które dumnie prezentować będą Lewis Hamilton, George Russell i Mercedes-AMG F1. Moja współpraca z Tommym i Lewisem w ramach tego przedsięwzięcia to ważna inicjatywa, ponieważ pokazuje młodszym wersjom nas samych, że reprezentacja ma znaczenie”.

Kampania prezentuje historie pełne zacięcia, determinacji i gotowości do działania, które służyły jako źródła inspiracji na drodze do sukcesu siedmiokrotnego mistrza i legendy F1, Lewisa Hamiltona, zwycięzcy Grand Prix, George’a Russella, oraz Angelo Baque’a z Awake NY i samego Tommy’ego Hilfigera, a także obejmuje udział Micka Schumachera, kierowcy rezerwowego zespołu Mercedes-AMG Petronas F1. Zdjęcia do kampanii wykonała Adrienne Raquel, a materiały wideo sporządził Anthony Prince Leslie.

Odzwierciedlając wartości programu People’s Place, inicjatywy marki Tommy Hilfiger stworzonej z myślą o zapewnieniu szans niedostatecznie reprezentowanym społecznościom w branży kreatywnej, współpraca obejmuje partnerstwo z Creatives Want Change (CWC), zachęcając uczestników BIPOC (czarnoskórych, należących do ludności rdzennej i kolorowych) do przybycia na trybuny wyścigu w dniu 7 maja. Zebrani w padoku przed wyścigiem Danae Harrison, Dayne Thompson i Donald Whorley z CWC w ścisłej współpracy z Angelo Baque szczegółowo przeanalizują przebieg nawiązanego partnerstwa, od koncepcji po realizację.

„Zmiana to nieodłączny element zarówno sportu, jak i życia. Jako zespół, rozumiemy znaczenie akceptacji tego stanu rzeczy zarówno na torze, jak i poza nim, aby nieustannie dokonywać innowacji, inspirować i stawiać czoła napotykanym wyzwaniom – powiedział Toto Wolff, dyrektor generalny i szef zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team. – Jesteśmy dumni z możliwości podkreślenia tych wspólnych wartości w drodze nawiązanej współpracy, której owocem jest nie tylko kultowa kolekcja modowa, ale również wsparcie i podkreślenie znaczenia twórców wywodzących się z niedostatecznie reprezentowanych społeczności”.

Kolekcja Tommy x Mercedes-AMG F1 x Awake NY obejmująca siedem styli inkluzywnych pod względem płci stanowi przeformułowanie dawnych klasyków, czerpiąc inspirację z wyścigów oraz estetyki nowojorskiej mody ulicznej. Istota stylu Americana wkracza tym samym do świata Formuły 1 w postaci klasycznej koszulki bejsbolowej, a dedykowana Grand Prix Miami koszulka jest dostępna w kilku wersjach kolorystycznych: różu „diwa”, elektryzującej niebieskiej lemoniady oraz czerni. Gama opatrzona logo Tommy, Awake NY i Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team obejmuje koszulki z długim rękawem, koszulki polo, koszulki bejsbolowe i koszulki w stylu rugby. T-shirty i koszulki bejsbolowe prezentują numery startowe kierowców, 44 dla Lewisa Hamiltona i 63 dla George’a Russella, ponadto w ramach wyrazu specjalnego uznania Awake NY nawiązała do roku 85, w którym to zadebiutowała marka Tommy Hilfiger. Paleta kolorów obejmuje sztandarowe kolory marki Tommy: czerwony, biały i niebieski, a stroje Mercedes-AMG F1 prezentują podstawowy zestaw barw zespołu – czerń oraz biel podkreślone intensywną zielenią.

„Od momentu nawiązania partnerstwa w 2018 r. nieustannie przekraczaliśmy granice możliwości, tworząc odważne propozycje, podkreślając idee ważne dla obu organizacji i prezentując niesamowite historie – dodał Richard Sanders, dyrektor handlowy zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team. – Ta innowacyjna kampania stanowi kolejny krok odzwierciedlający dokonania istotnych inicjatyw, takich jak program People’s Place oraz Accelerate 25, umożliwiając zarazem stworzenie atrakcyjnej kolekcji”.

Kolekcja będzie dostępna w sklepach Tommy.com, shop.mercedesamgf1.com, wybranych sklepach stacjonarnych TOMMY HILFIGER oraz na niektórych torach w trakcie nadchodzących weekendowych wyścigów Grand Prix.

Zachęcamy miłośników marki do dołączenia do społeczności i rozmów w mediach społecznościowych, korzystając z hashtagów #TommyHilfiger, #TommyxMercedes-AMGF1xAwakeNY i @TommyHilfiger.

Informacje o TOMMY HILFIGER

TOMMY HILFIGER to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek lifestyle’owych w segmencie premium, która poprawia nastrój i inspiruje konsumentów od roku 1985. Marka kreuje legendarny styl, który ożywa na styku klasyki i nowości i jest współtworzony przez ludzi kształtujących kulturę na całym świecie. TOMMY HILFIGER celebruje to, co najważniejsze w klasycznym amerykańskim stylu, uzupełniając go o nowoczesne akcenty. Tommy Hilfiger oferuje najwyższą jakość i wartość swoim klientom na całym świecie poprzez marki lifestyle’owe TOMMY HILFIGER i TOMMY JEANS, obejmujące liczne kolekcje ubrań sportowych dla mężczyzn, kobiet i dzieci, odzież jeansową, dodatki i obuwie. Tommy Hilfiger nigdy nie przestaje stawiać na zrównoważony rozwój i inkluzywność.

Wartość globalnej sprzedaży detalicznej produktów TOMMY HILFIGER sięgnęła w 2021 r. ok 9,3 mld $, a marka opiera się na ponad 16 tys. partnerów z całego świata – jest obecna w 100 krajach i w ponad 2 tys. sklepach detalicznych, w tym w swoim największym flagowym sklepie dostępnym na całym świecie: tommy.com. PVH przejęła spółkę Tommy Hilfiger w 2010 r. i utrzymuje podejście ukierunkowane na budowanie globalnego znaczenia i zasięgu oraz długoterminowego rozwoju marki.

Foto: Business Wire – PVH Corp.